ROTI GULUNG BERSOSEJ : RESIPI PERTAMA

Assalammualaikum and hai hai bai baiya...
Sebagai resipi pertama dalam blog..takkanlah aku nk up resipi 
kek Indulgence buatan sendiri kan..
takkanlah aku sehebat ituww.bahahaha

So..inilah dia Menu kegemaran aku, adik aku dan suami aku
Roti Gulung Bersosej
Senang bak ang!!

apa yang kita perlukan hanyalah:
1. Roti Putih
2. Sosej
3. Telor sebijik
4. Bread Crumbs (Serbuk roti) 
5. Penggelek (kalau tak ada...gelek pakai cawan pon boleh uols)

mumula...kenelah baca bismillah dan basuh tangan bersih2
pastu...kalau aku, aku suka buang kulit2 tepi roti tu supaya roti tu mudah nak melekat dgn telor. geleklah roti tersebut sambil bergoyang inul..

lepas dah gelek bagi nipis sikit roti tu...letak le sosej yg dah direbus (aku suka rebus sebab kurang kolestrol)

pastu celupkan roti tadi ke dalam telur. dah celup ke telor...celop ke bread crumbs pulak

lepas tu marilah kita goreng roti tadi...goreng dalam minyak yang banyak

beginilah rupanya Roti Gulung Bersosej Kak Senah yang jelita lagi menawan


jari sape le tu...




 amaciam?? terlior tak? ;p





No comments:

Copyright to Scha Idha
Designed by UMIESUEstudio 2015