WEKEND DAN SURIRUMAH

hmmm...harini hari khamis
as usual every week ends
aku akan prepare mental dan fizikal
untuk menghadapi situasi dirumah
menjadi isteri...ibu...dan surirumah

khayalannya kita membayangkan
tugas di rumah akan berlangsung
dengan penuh hemah, teratur dan efisien

seperti ini............

hmmmm.....amannya dapat memasak dengan penuh senyuman



tapi sebenarnya...aku rasa la kebanyakan surirumah
akan berakhir seperti ini......................

this is real men!

well..dengan keadaan suami aku yang sangat "membantu" tu...
semua kerja rumah aku uruskan sendiri
takde la cerita setiap minggu ada orang datang 
upah tolong kemas rumah
hmmmm... in my dream...in my dream....

kadang-kadang ada angin malas...aku buat saja aje tengok 
betapa kemasnya rumah aku
hahahaaa

ahhhh cakap banyak pon tak guna
selamat berhujung minggu lah ye tasya
selamat menempuhi multitasking di rumah
:D


p/s : tabahkan hatimu dan tinggikan tahap kesabaranmu



till then....caucincau







No comments:

Copyright to Scha Idha
Designed by UMIESUEstudio 2015